ich war gestern nach der arbeit noch aufm kiez, tolle filme zum thema gucken:
Zitat:
Aus aktuellem Anlaß beschäftigt uns Heute: WIE FRIERT MAN EIGENTLICH ANDERSWO?
ENCOUNTERS AT THE END OF THE WORLD (99Min/ Werner Herzog 2007)
There is a hidden society at the end of the world. One thousand men and women live together under unbelievably close quarters in Antarctica, risking their lives and sanity in search of cutting-edge science.
BERSERK IN THE ANTARCTIC (52Min/ Kaare Skard 2000)
Three men in a boat - as never seen before..."This is suicide!" Manuel screamed frantically. So begins David Mercy's amazing true story of his journey to Antarctica in a 27-foot sailing boat. After a year travelling through South America to Tierra del Fuego, the only continent he had never visited beckoned to him across treacherous waters. Ships booked for scientific expeditions wouldn't take him, and tourist cruises didn't appeal. Then he saw a little boat in the harbour, its name inscribed on the hull with short lengths of black electrical tape: Berserk. Joined by the boat's young Norwegian owner and an Argentinian newlywed, he set sail with little idea of the tumultuous storms, mishaps and emergencies that loomed on a Shackleton-style voyage to the world's coldest, most dangerous and inaccessible continent. He brilliantly recounts their experience of the endless pounding of wind and waves, the bleak darkness, and the delicate balance of personalities where a mutiny was always in the air.
NANOOK OF THE NORTH (78Min/ Robert J. Flaherty 1922)
Der Film begleitet über mehrere Wochen den Eskimo Nanuk und seine Familie, die aus den beiden Ehefrauen Nyla und Cunayou, dem jungen Sohn Allee und dem viermonatigen Baby Rainbow besteht. Dokumentiert wird das älltägliche Leben und die Arbeit, wie der Robben- und Walrossjagd, dem Fischfang, Iglubau, Fellhandel, der Pflege der Kinder und der Betreuung der Schlittenhunde. Neben der Schönheit der Natur und der naiven Fröhlichkeit der Menschen wird auch die Härte des arktischen Lebens festgehalten. Die Familie kommt beinahe bei einem plötzlichen Schneesturm ums Leben und wird von Hunger und Verzweiflung geplagt.
Der Film gilt als einer der bedeutendsten Dokumentarfilme der Stummfilmära und als der erste Dokumentarfilm in Spielfilmlänge.
danach habe ich eine stund eoder noch länger nach hause gebraucht, weil ich nicht mehr konnte. es war so anstre
ngend zu fahren, dass ich weite strecken zu fuss gegangen bin.