Aktuelle Zeit: So 8. Jun 2025, 17:16

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 30 Beiträge ]  Gehe zu Seite 1, 2  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: fragen, fragen, fragen, überall.
BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 13:30 

aaalter.

kann mir mal wer sagen, warum mich überall leute finden, um mir fahrrad-fragen zu stellen?! auch noch auf englisch?!

auf flickr (!!) kam eben diese mail:
Zitat:
Hey K.K,
I recently bought an old roadbike and want to convert it into a fixed/free machine and have some questions. (it has long horizontal dropouts :) )
My first question is.. would a 120track hub fit on a normal roadbike? I am afraid it somehow would not fit.
My second question is.. I want to give my frame a paintjob.
Where should I bring it for a paintjob?
I have seen you gave your yellow fixie also a paintjob, could you tell me something about it?
Best Regards
darauf antwortete ich:
Zitat:
amazing.

how do complete strangers always find and choose me if they have questions about bikes? you cannot imagine HOW MANY people regularly ask me. complete strangers online, real life friends online, real life friends in real life, web2.0 friends.. anyway.. ;) i always like to help. but this time like lots of other times, i will tell and explain you my doubts about your plans in detail. my doubts are a conclusion from the things and the way you asked me and the bike part vocabulary you did not use.

why do you want it fixed? fixed bikes can be severely dangerous if you do nor exactly know how and what to do with it. i broke my helmet into two pieces during the first weeks of riding fixed. because i forgot for a second only that it was fixed.

about fixing your freewheel i recommend in the first place: make yourself comfortable with the topic. get yourself LOTS of knowledge. yes, knowledge, not "presumptions". watch, think, read, maybe try riding fixed on a friend's bike. take yourself at least a year after your first idea before you actually start riding fixed. again: why do you want to ride fixed?

fixed has been misunderstood as a stylish thing. but it's not. we bike messengers use fixed gear bikes to reduce costs of wear-out parts. that is all there is about it. now there's hipsters who think we are the cowboys of the cities blablabla, and they copy our "style" (which there is none. i don't know two messengers in my city who share something like a "style").

thus, riding fixed is not a matter of style, but a matter of reduced maintenance expenses AND a matter of danger. you really have to have been a very skilled rider and -most important: visual and ascoustical observer of traffic ALL around you before you should try to kill yourself with a fixie.

reason i insist on all this is: we skilled riders, being bike messengers, suffer from those idiots who in the last few years started to copy what they think is a "style", but the fail. they get responsible for accidents, which we hardly ever get. thus, police suddenly notices there's a kind of bike which they say "lacks" what the call brakes. so, we bike messengers are getting serious problems after having ridden urban fixies for twenty years without problems, thus without police knowing.

BE AWARE OF WHAT YOU DO to yourself and to others. both in terms of your own health and in terms of traffic politics.

your questions.

"an old racebike ith horizontal dropouts" is nothing of an information. how much knowledge do you have about bikes? can i trust on that you know this is a racebike? then, it's made for 130mm hubs and nothing else than that. or does it have horizontal dropouts? HORIZONTAL? open to the rear, closed in the front? then it's probably a track bike and it should neither have holes to mount your brakes, nor holes to mount bottle cages, nor threads to mount a derailleur, nor should no one on earth ever have been able to mount a freewheel hub with sprockets. thus, i assume it does not have what is correctly being called horizontal dropouts. i assume it has old fashioned dropouts, open to the fornt. use those for fixed use only on your own risk. the rear wheel can slip out during skidding. be aware of that. always check how tightly mounted your rear wheel is.

there's fixed hubs available in every width. measure your actual freewheel hub. possibilities: 120, 125, 126,5, 130, 135mm. i'm sure there's even more options around the world.

how much money can you invest into a paint job? best way: unscrew anything frtom your frame. not one single screw or part may remain. don't forget the headset shells. the cone on your fork. the dropout, if replaceable. then, put tape around places which may not be sandblasted (eg where the headset has to be pressed in to again afterwards, bottom bracket threads etc.). after sandblasting, you should get powder coating.

HOW ON EARTH shall i know where you should bring your frame for a paintjob? ô_0 google knows!

i hope you can handle and respect my doubts and appreciate the time i put into this mail. i alsways like to help, but deoending on how people ask, i might happen to add my estimation concerning if the enquirer is actually experienced enough. i have read and heard LOTS of mails and questions and during years, i learned to read the grade of experience in the other one's phrases. excuse me if i under-estimated you.

good luck!

=)

ich weiß, ich habe da viel mehr (wünschenswerte) eindeutigkeit zwiswchen fahrradtypen beschrieben als es reell gibt, aber erstmal soll er wissen, wie ein echtes rad eiones bestimmten types aussieht. bahn-ausfaller gehören theoretisch an bahnrahmen ohne löcher für tausend sachen. gibts natürlich auch mit löchern, klar, gibt nix, was es nicht gibt. aber wenn ich alle ausnahmen von regeln aufzähle, wäre die mail noch länger geworden.

alter.

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 13:32 

ALTER!!!

und jetzt klick ich auf sein profil und seh, daß der aus bremen kommt!!!!! warum fragt der mich dann auf englisch?!

:sing:

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 13:44 

Kiwi, Deine Geduld ist bewundernswert! So eine ausführliche Antwort
wenn wahrscheinlich 3 Sätze gereicht hätten. Wenn mal wieder jemand
eine Frage bezüglich Rädern hat, verweise ich ihn direkt an Dich...
:wech:

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 13:46 

HaHa! Und du Armer hast dir so viel Mühe gemacht... Naja, rein ins Wiki mit dem Text zur munteren Weiterverwendung bei ähnlichen Fragen! :daumen:

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 14:29 

grrr.

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 14:39 
Administrator

...nur weil er aus Bremen kommt, muss er nicht deutsch reden....

Gibt in der Kurierszene viele Globetrotter....

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 14:54 
steinigt mich, aber ich finde eine negative antwort, in dieser länge, einfach nur unhöflich.

von so einer antwort wird er sich auch nicht abhalten lassen fixie zu fahren, geschweige denn
mehr menschen.

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 15:09 

ich finde das nicht unhöflicher als ohne jeden vorkontakt oder "hallo ich bin der und der, magst du mir vielleicht helfen" einfach mal draufloszufragen.. ich weiß, daß jener flickrer mich kürzlich "geaddet" hat, aber ich weiß nicht, woher er mich kennt oder ob ich ihn kenne. glaub, wir haben kein wort gewecheselt bis zu jener heutigen mail von ihm. ich habe besser geantwortet als ich es an meiner stelle erwartet hätte, wenn ich jemanden auf flickr finde, der anscheinend fachwissen hat, das mir helfen könnte, und ich ohne jede floskel des manieren wegen gleich mein problem schildere und drauflosfrage, als wäre jener ein verkäufer im laden. wobei.. auch bei einem dafür bezahlten verkäufer sagt man doch: "entschuldigen sie, würden sie mir kurz helfen?" und läßt für ein "ja, natürlich, wo zwickts denn?" luft statt zu sagen, "hey herr verkäufer ich suche was wo finde ich das?"

BeitragVerfasst: Mi 25. Aug 2010, 21:15 

aaah! grad ne sehr coole nette antwort bekommen! er nimmt es sich tatsächlich so zu herzen, wie es gemeint war: bestimmt sorgenvoll, aber nicht unfreundlich! super nette mail, nu erklärt er auch, wer er ist und so. cool! Bild

BeitragVerfasst: Do 26. Aug 2010, 06:55 

Und kennst du ihn?

BeitragVerfasst: Do 26. Aug 2010, 10:50 

nö. aber folgt meinen fotos seit nem jahr, sagte er, und hat mir sehr viel bewunderung ausgedrückt für meine fahrräder, meinen job, und meine fahrrad-leidenschaft :oops: :shock: :D

BeitragVerfasst: Do 26. Aug 2010, 11:08 

ein gruuuupiiiiiie!

BeitragVerfasst: Sa 25. Sep 2010, 13:20 

Amazing English Skillz... :mrgreen: ...

BeitragVerfasst: So 26. Sep 2010, 00:25 

flotte biene hat geschrieben:
ein gruuuupiiiiiie!

Aus Bremen???? :shock: Oder eher Stalker...
Ne laß mal, Bremer können schon kaum Autofahren und dann noch Zweir.aaa..dd...oh äh .... :wech:

BeitragVerfasst: So 26. Sep 2010, 10:50 

?
Probleme?

BeitragVerfasst: So 26. Sep 2010, 12:08 

Huch anwesende natürlich ausgeschlossen. :mrgreen:

BeitragVerfasst: So 26. Sep 2010, 20:38 

ich komm auch aus bremen, passblossauf!

BeitragVerfasst: So 26. Sep 2010, 20:58 

Ich komm nicht aus bremen...

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 08:09 

und wieso überhaupt gruuuupiiiie=bremen? diesen rückschluss fasteh ick nich janz. wat meinter wohl??

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 08:28 

Weil doch jeder weiß dass ALLE aus Bremen - Jungs und Mädels - billige und willige Groupies und Flittchen sind!

:aaah: :aaah: :aaah:

Nein Biene, ich glaube es liegt eher daran, dass Kiwis Fahrrad-Stalker, der ihn angeschrieben hat, aus Bremen kommt... :mrgreen:

Als Richtigstellung muss ich noch sagen, dass ich eigentlich aus Worpswede und nicht aus Bremen bin...

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 09:06 

ist das nicht, als würde man in einer kulisse wohnen? KANN man da überhaupt wohnen? hihi...

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 18:50 

Man kommt sich die ganze Zeit vor wie in Babelsberg... stimmt schon!

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 18:52 

Auch Worpsweder?

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 19:10 

huch!

BeitragVerfasst: Mo 27. Sep 2010, 19:21 

Nene, bezog sich auf Bremen Citty - bin ja zugezogener...

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 30 Beiträge ]  Gehe zu Seite 1, 2  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde